Jūs lankotės šioje svetainėje naudodamiesi Internet Explorer 6. Ši naršyklė yra pasenusi.
Siekiant saugesnio ir patikimesnio naršymo rekomenduojama atnaujinti naršyklę:

Firefox / Safari / Opera / Chrome / Internet Explorer 8+

Miestas ir kelionės

Kelionės buvo mano gyvenimo dalis beveik nuo pat gimimo. Pirmieji mano gyvenimo metai buvo praleisti užsienyje, Dramblio Kaulo Krante, Afrikoje, ir nuo tada aš žaviuosi užsienio šalimis ir kultūromis. Net keliaudamas po ugnikalnius ar kelionėse, kur daugiausia dėmesio skiriu kraštovaizdžio fotografijai, aš visada pasilieku keletą dienų pasinerti į vietos kultūrą ir pažinti šalį bei žmones. Japonija man sužavėjo kai fotografavau dalį savo „Septynių Vulkanų susitikimų“ projekto, taip pat aš pradėjau labai vertinti Irano ir Papua Naujosios Gvinėjos kultūras.

Kadangi jau anksčiau esu jums davęs patarimų apie foto istorijos ir peizažo fotografiją, šį kartą norėčiau pasidalyti su jumis keliais savo kelionių fotografavimo patarimais.

Įranga

Kalbant apie kelionių fotografiją, mano patarimas numeris vienas susijęs su įranga. Pats blogiausias fotoaparatas yra tas, kurio nenorėsite pasiimti. Kaip naudoti geriausias technologijas, jei fotoaparatas jums tiesiog netinka? Todėl aš rekomenduočiau skirti pakankamai laiko įrangos pasirinkimui. Jei įmanoma, išbandykite keletą skirtingų alternatyvų. Priimkite sprendimą remdamiesi savo pojūčiais, laikymo malonumu ir patogumu, bei tiesiog, ar su fotoaparatu jaučiatės gerai – to nerasite techninių duomenų lapuose.

Man svarbu dirbti su mažu, gana nepastebimu fotoaparatu, ypač kai kalbama apie kelionių fotografiją. Tokį fotoaparatą lengviau nešiotis, todėl visada galite jį turėti, jis taip pat neleidžia jums atrodyti kaip foto "medžiotojas".

Asmeniškai, aš paprastai naudojuosi OM-D E-M1 Mark II, kai esu kelyje, tačiau taip pat turėjau pozityvios patirties su OM-D E-M5 Mark II.

Prieikite arčiau

Kalbant apie veiksmo, nuotykių ir kelionių fotografiją, reikia atsiminti, kad būti veiksmo viduryje yra geriau, nei tiesiog būti ten. Žinomas karo žurnalistas Robertas Capa kartą sakė: „Jei jūsų nuotraukos nėra pakankamai geros, greičiausiai nesate pakankamai arti.“ Todėl aš nesu didžiulis (kelioninių) priartinimo objektyvų gerbėjas, nes jie dažnai mus skatina likti mūsų komforto zonoje. Daug geriau būti kuo arčiau objekto, kurį bandote fotografuoti. Per festivalį Papua Naujosios Gvinėjos džiunglėse su fotoaparatu buvau grindų lygyje, geriausia vieta fotografuoti šokančias kojas. Vartomo ekrano dėka vis tiek galėjau patogiai fotografuoti sceną.

Portretai/ Žmonės

Kelionės atgyja būtent žmonėmis, susitikimais ir užsienio kultūromis. Savaime suprantama, kad su žmonėmis, kuriuos norite fotografuoti, reikia elgtis pagarbiai ir mandagiai. Labai svarbu - ir ne tik dėl GDPR - kad gautumėte tinkamą sutikimą fotografuoti, net jei šis susitarimas pasiekiamas per pagrindinę gestų kalbą. Dėl šios priežasties bandau iš anksto išsiaiškinti, ką aptariamos šalies žmonės apskritai galvoja apie fotografavimą. Taip pat išmokstu keletą raktinių žodžių atitinkama vietine kalba. Greta įprastų portretų - tokių kaip Huli burtininkas Papua - labai mėgstu fotografuoti žmones jiems būdingoje aplinkoje ir pozoje.

Objektai / tipiniai ir netipiniai

Ypač norėčiau atkreipti dėmesį į subjektus, vaizduojančius scenas tiek mums pažįstamose klišėse, tiek už jų ribų, vaizdus, rodančius visą kelionės tikslą. Norėdamas tai padaryti, iš anksto perskaičiau keletą kelionių vadovų ir paprašau bendrų klišių, kad kelionių metu galėčiau tikslingai ieškoti tinkamų dalykų. Papua Naujosios Gvinėjos čiabuvio su mobiliuoju telefonu nuotraukoje parodyta šios žaviosios kultūros raida nuo tradicijos iki modernumo.

Paveikslas nupiešia tūkstantį žodžių 

Aš visada ieškau dalykų, kurie pasakoja istoriją be žodžių ar aprašymo. Laikui bėgant ir turėdamas didelę praktiką, išsiugdžiau instinktą ir matymą, kad galėčiau atrasti ir nufotografuoti šių tipų nuotraukas ir detales. Norėdami tai padaryti, turite fotografuoti skirtingus dalykus.

Vyturys ir pelėda

Šis patarimas man dažnai sukelia problemų. Aš esu labiau pelėda, todėl kelionėse visada turiu prisiversti atsikelti taip anksti, kad jaučiuosi lyg vidury nakties, kad užfiksuoti įspūdingą pirmąją ryto šviesą. Be šviesos, yra ir kitų pranašumų, kad atsikelti ankstyvomis valandomis. Vietos, tokios kaip perpildyta Fushimi Inari Taisha šventovė Kiote, Japonijoje, ankstyvą rytą nėra tokios perpildytos. Man daug lengviau fotografuoti šiltoje vakaro šviesoje ar vėlai vakare, ką parodo rūmų vaizdas, atsispindintis dideliame fontano baseine Isfahane, Irane; tai suteikia tuos pačius pranašumus.

Kūrybiškumas / Fokusas / Suliejimas

Prieš kelionę būtina susipažinti su fotoaparatu ir pagrindinėmis fotografavimo taisyklėmis, tada puikiai įsisavinti šias priemones. Tai sudaro pagrindą kuriant savo dažnai fotografuojamų objektų ar kūrybinių vaizdų interpretaciją. Žaidimas su fokusavimu ir suliejimu gali būti įdomus stiliaus įrankis.

Apibendrinimas

Turėdami tinkamą įrangą, gerai suvokdami fotografijos priemones, intensyviai ruošdamiesi ir turėdami pakankamai pagarbos, kūrybiškumo ir smalsumo, jus sugebėsite užfiksuoti unikalius ir įdomius kelionių vaizdus.

Autorius ir fotografas: Adrian Rohnfelder

Nuotraukų galerija

Visos nuotraukos nufotografuotos naudojant šią įrangą