Jūs lankotės šioje svetainėje naudodamiesi Internet Explorer 6. Ši naršyklė yra pasenusi.
Siekiant saugesnio ir patikimesnio naršymo rekomenduojama atnaujinti naršyklę:

Firefox / Safari / Opera / Chrome / Internet Explorer 8+

Gamta ir laukinė gamta

Kai pradėjau planuoti, kaip apžvelgsiu naująjį OM-D E-M1 Mark III pagal jo galimybes, žinojau, kad turiu keliauti kur nors, kur siūlomos įvairios oro sąlygos, įspūdingi vaizdai ir daugybė fotografavimo galimybių. Kai pasiūlė Madeirą, iškart pasakiau „taip“. Iš to, ką žinojau apie šią mažą salą Šiaurės Atlanto vandenyne, ji bus ideali vieta išbandyti naująjį fotoaparatą ir M.Zuiko Digital ED 12-45mm F4 Pro objektyvą. Turėjome tik keturias dienas, todėl suplanavau gana įtemptą maršrutą su keturiais saulėtekio fotografavimais, kurie, be abejo, bus su iššūkiais, o tarp jų reikės nemažai vaikščioti ir važinėti.

Pirmasis iš 4:50 nustatytų žadintuvo signalų netruko nuskambėti, ir jau po valandos tamsoje šokinėjome per vulkanines uolas salos šiaurės rytuose. Tą rytą tyrinėjome Porto da Cruzo uolų baseinus, o graži ankstyvo ryto šviesa nušvietė ir šypseną mano veide. Toliau mes išsiruošėme į 10 km žygį aplink Rabaçal salos vakaruose. Pasivaikščiojimas buvo stulbinantis, su nuostabiais slėnio vaizdais, gražia augmenija ir didžiuliais kriokliais. Kartais eiti buvo gana sunku ir mano Olympus rinkinio mobilumas tikrai buvo įvertintas. „Live ND“ funkcija, kurią aš priskyriau kameros funkcijų mygtukui, buvo tikrai naudinga, kai atsirado tinkamas vaivorykštės vaizdas, sukurtas krioklio purslų, leido man akimirksniu sumažinti užrakto greitį ir išlyginti vandenį.

Antrasis žadintuvo signalas žadėjo žygį, kurio metu apkeliausime aplink visą salą. Antrąją kelionės dieną, fotoaparatą naudojau tik fotografuodamas iš rankos - pradedant įspūdingais vaizdais Ponta de São Lourenço, baigiant nuostabia vešlia augmenija salos šiaurėje ir akmenuotais paplūdimiais pietuose. Per šią dieną „Handheld High Reshot“ tapo mano mėgstamiausia nauja funkcija.

4:50 val., suskambo trečias žadintuvas iš keturių. Teko šiek tiek pakovoti su savimi, bet žinojimas, kad važiuojame į 1850 m aukštį saulėtekio link, suteikė man papildomų jėgų. Kai važiavome per tamsiąją kalno pusę, aš pažvelgiau į rytus ir nieko daugiau, išskyrus rūką, nemačiau. Tačiau tada, staiga mes pakilome virš debesų ir horizonte atsirado gražus švytėjimas. Saulėtekis, iškilęs prieš mūsų akis, buvo nuostabiai gražus. Ankstyvą rožinių, raudonų ir purpurinių spalvų dangų pakeitė auksinis ankstyvo ryto saulės spindesys, užliejantis mus supančių kalnų keterų viršūnes. Stiprus vėjas reiškė, kad iš trikojo nebus daug naudos, bet aš buvau tikrai patenkintas Handheld High Res režimo rezultatais. Mes pasilikome kuriam laikui ir tiesiog mėgavomės vaizdais prieš grįždami atgal.

Paskutiniam kelionės saulėlydžiui labai norėjau užfiksuoti vaizdą virš sostinės. Įrangą pasistatėmė auksinės valandos pradžioje, mėgavomės vaizdais, saulėlydžio šviesa ant debesų, o vėliau stebėjome naktį apšviestą miestą. Dar kartą įjungiau „High Res“ režimą, šį kartą ir iš rankos ir nuo stovo, kad būtų įmanoma užfiksuoti kuo daugiau detalių mieste.

Paskutinis 4:50 val. žadintuvas buvo sunkus, tačiau labai džiaugęsi ankstesne diena, grįžome į Pico do Arieiro viršūnę tikėdamiesi pakartoti ankstesnę dieną. Tai vėlgi buvo nuostabi patirtis, bet, deja, vėjas šį kartą tikrai buvo prieš mus - buvo pakankamai stiprūs gūsiai, kad galėtų nustumti jus į šoną. Tačiau mes stebėjome, kaip saulė kyla virš debesų ir užfiksavome keletą nuostabių auksinės valandos kadrų, debesims išsisklaidžius žemiau. Tokiais momentais supranti, kad panašios patirtys yra vertos visų tų ankstyvų žadintuvo signalų.