Jūs lankotės šioje svetainėje naudodamiesi Internet Explorer 6. Ši naršyklė yra pasenusi.
Siekiant saugesnio ir patikimesnio naršymo rekomenduojama atnaujinti naršyklę:

Firefox / Safari / Opera / Chrome / Internet Explorer 8+

Gamta ir laukinė gamta

Yra daugybė vietų, į kurias norėčiau nuvykti, tačiau kai atsirado galimybė dalyvauti Olympus laukinės gamtos projekte (skirtas tarptautiniams fotografams, filmų kūrėjams ir žurnalistams, suteikiantis galimybę aplankyti tolimus ir laukinius pasaulio kampelius), pasirinkau Kamčiatkos pusiasalį.
Kartu su Krystianu Bielatowicziu išsiruošėme į Kurilų ežerą, kuris yra tik 200 kilometrų nuo Kamčiatkos regiono sostinės Petropavlovsko-Kamčiatsko.

Pirmasis susitikimas su lokiu man padarė didelį įspūdį, ypač todėl, kad šalia manęs nebuvo gamtos inspektoriaus, taip pat neturėjau ginklo. Išlindęs iš palapinės, vos keliolikos metrų atstumu esančiuose krūmuose pastebėjau į mane spoksantį „monstrą“. Vienintelis dalykas, kuris mane skyrė nuo plėšrūno, buvo 5 milimetrų viela, ištempta aplink stovyklą. Laimei, lokys liko ramus, o tai leido man nuimti savo tele objektyvą M.Zuiko Digital ED 40-150mm F2.8 PRO ir uždėti „trišimtuką“ (M.Zuiko Digital ED 300mm F4.0 IS PRO) . Aš pradėjau fotografuoti gyvūną, kuris laikas nuo laiko iškišdavo galvą iš krūmų. Nors lokys nebuvo matomas visa savo galybe, galvos nuotrauka, paslėpta tarp lapų ir užpildžiusi visą kadrą, taip pat turėjo savo nuotaiką.




Vasaros pabaigoje Ramiojo vandenyno lašišos plaukia per Kurilo ežerą. Per tą laiką upių ir ežerų krantuose susirenka šimtai lokių. Tai ne tik šventė jiems, bet ir kiekvienam apylinkės fotografui. Čia fotografavau naudodamas tiek trumpo, tiek ilgo židinio nuotolio objektyvus. Plačiakampį objektyvą dažniausiai naudojau nuotraukų spastuose, nors keletą kartų buvau taip arti šių gyvūnų, kad negalėjau jų sutalpinti į kadrą.

Aš įdėjau savo OM-D E-M1 Mark II fotoaparatą su M.Zuiko Digital ED 12mm F2.0 objektyvu į specialų kietą plastikinį dėklą ir, naudodamas savo išmanųjį telefoną, Wi-Fi būdu paleisdavau užraktą iš saugaus atstumo. Tai patogu ypač todėl, kad išmaniojo telefono ekrane rodoma tiksliai tai, ką mato mano kamera. Antrasis paleidimo būdas yra naudoti populiarų judesio detektorių, naudojamą signalizacijų sistemose. Vos kelios nedidelės modifikacijos ir jos elektriniai kontaktai liečiasi, kai aptinkamas judesys, o uždarius elektroninę grandinę, paleidžiamas užraktas.

Atrodytų, nėra nieko lengvesnio, kaip nusistatyti nuotraukų spąstus ir laukti, kol pati geriausia nuotrauka pasidarys pati. Tačiau kelios situacijos, kurias aš jau patyriau, rodo, kad tai tik teorija. Viena iš situacijų buvo, kai suaugęs lokys, kuris domėjosi spąstais, priartėjo labai arti. Po akimirkos meška uždėjo leteną ant spąstų ir pradėjo versti dėžę. Apie dėžutės apvertimą su objektyvu nukreiptu link meškos galėjau tik pasvajoti. Aš ėmiau galvoti, kaip greitai pakeisti ekspozicijos parametrus, norint padaryti sėkmingą nuotrauką, bet, žinoma, lokys apvertė spąstus taip, kad savo išmaniojo telefono ekrane mačiau tik smėlį ir vandenį. Po akimirkos mano dėžutė su fotoaparatu ir maitinimo šaltiniu plūduriavo ežero paviršiuje ir lėtai sėmėsi vandens. Laimei, įranga išliko ir visas rinkinys buvo tinkamas naudoti. Taigi praktika rodo, kad norint nufotografuoti puikias nuotraukas, reikia ne tik spąstų, bet ir daug laiko bei sėkmės.

Tik nedidelė dalis mūsų nuotraukų buvo padarytos nuotoliniu būdu. Krystianas filmavo iš rankos, taip pat naudojo trikojį ir droną. Tuo pat metu fotografavau ir su trikoju, ir be jo. Tikriausiai mums abiem buvo įdomiausia stebėti, kaip meškos gaudo lašišas. Pati medžioklė yra labai dinamiškas įvykis. Todėl aš naudojau greitą nuoseklų fotografavimą, nepertraukiamą automatinį fokusavimą ir ilgo nuotolio objektyvus - daugiausia 40–150 mm F2.8 PRO ir 300 mm F4.0 IS PRO.

OM-D E-M1 Mark II turi didelį buferį ir leidžia fotografuoti 15 kadrų per sekundę greičiu, naudojant mechaninį užrakto režimą. Tokiu būdu aš galėjau žingsnis po žingsnio ir labai tiksliai užfiksuoti visą lašišos gaudymo seką, kad parodyčiau akimirkas nuo šokinėjimo į vandenį iki žuvies ištraukimo. Kaip įprasta, pasirinkau RAW + JPG.

Aš taip pat gana dažnai naudojau Pro Capture funkciją. Čia fotoaparatas išsaugo tai, ką mato, buferyje, prieš tai kai iki galo paspaudžiamas užrakto mygtukas. Iki pusės paspaudus užrakto atleidimo mygtuką, įrašomos pilnos raiškos RAW + JPG nuotraukos į buferį iki 60 kadrų per sekundę greičiu. Stebėdamas ant kranto stovinčius lokius, iki pusės spaudžiau užrakto mygtuką. Aš jį vis spausdavau kiekvieną kartą, kai vienas iš lokių iššokdavo pagauti žuvies. Šis fotografavimas leido man išsaugoti visą seką ir išrinkti nuostabiausią vaizdą, kai lokys šokinėja į vandenį.

Asmeniškai, kai kalbama apie gamtos fotografiją, smagu, kad tam tikrus dalykus galima parodyti visiškai kitaip. Todėl vien vandenyje stovinčios meškos nuotrauka bus ne tokia įdomi, kaip keletas užfiksuotų mažyčių detalių. Nors kiekvienuose fotokursuose išgirsite, kad neturėtumėte fotografuoti prieš šviesą, mano mėgstamiausia nuotrauka iš Olympus laukinės gamtos projekto yra ta, kuri daryta prieš saulę. Saulė, meška ir aš buvome tiksliai vienoje eilėje. Pati scena yra nepakankamai eksponuota, o tai suteikia jai grafinį vaizdą. Tamsūs fragmentai paskendę juodose spalvose, o vieninteliai atsiskleidę nuotraukos fragmentai yra atspindžiai ant vandens ir meškos kailis, apšviestas iš galo.

Eksperimentuokite ir pasinaudokite tuo, kad skaitmeninė fotografija suteikia mums galimybę fotografuoti daugybę nuotraukų. Nenaudoti nuoseklaus fotografavimo yra nuodėmė, ypač jei esate dinamiškos gamtos fotografijos gerbėjas. Mes dažnai bijome pripažinti, kiek nuotraukų nufotografavome per sesiją ar kelionę, tačiau iš tikrųjų žiūrovams ar nuotraukų redaktoriams nerūpi, kiek nuotraukų nufotografavote, kad gautumėte „tobulą“ vaizdą. Svarbiausia yra tai, kad nufotografavote puikią nuotrauką. Kuo daugiau turite idėjų ir drąsos eksperimentuoti, tuo geriau JUMS ir JŪSŲ nuotraukoms. Net jei dauguma eksperimentų metu sukurtų nuotraukų pateks į šiukšlių dėžę, jūs visada išmoksite kažko naujo ir praturtinsite savo žinias.

Autorius ir fotografas: Marcin Dobas

Nuotraukų galerija

Visos nuotraukos nufotografuotos naudojant šią įrangą